Виховна система НВК№7

Правила поведінки в школі для здобувачів освіти


  Правила поведінки учнів у школі
ЗАГАЛЬНІ ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ

Учень приходить в школу за 15-20 хвилин до початку занять, чистий і охайний, займає своє робоче місце з першим дзвінком, готує все необхідне навчальне приладдя.Забороняється вживання непристойних виразів і жестів.Не можна без дозволу педагогів або медичної сестри (за узгодженням з батьками) йти з школи та її території в урочний час.
У разі пропуску занять до 10-ти днів учень зобов'язаний пред'явити класному керівнику довідку або записку від батьків (осіб, їх заміняють) про причину відсутності на заняттях. У разі пропуску більше 10  днів учень зобов'язаний представити довідку з медичної установи.
Учень школи повинен проявляти пошану до старших, піклуватися про молодших. Школярі поступаються дорогою дорослим, старші - молодшим, хлопчики - дівчаткам.
Поза школою поводяться скрізь і усюди так, щоб не принизити свою честь і гідність, не заплямувати добре ім'я школи.
Учні бережуть майно школи, акуратно ставляться як до свого, так і до чужого майна, дотримуються чистоти і порядку на території школи.
Фізична конфронтація, залякування і знущання є неприпустимими формами поведінки.
Не дозволяється жувати гумку, користуватися плеєром і мобільним телефоном на уроках.

ПОВЕДІНКА НА УРОКАХ

Коли вчитель входить в клас, учні встають, вітаючи вчителя. Так само учні вітають будь-якого дорослого, який увійшов до класу під час занять, окрім уроків інформатики, коли учні працюють за комп'ютером.
Під час уроку не можна шуміти, відволікатися самому і відволікати інших товаришів від занять розмовами, іграми і іншими справами, що не стосуються уроку.
Якщо під час занять учню необхідно вийти з класу, то він повинен попросити дозволу у вчителя.
Якщо учень хоче поставити питання вчителеві або відповісти на питання вчителя, він піднімає руку.
Під час уроку учень має право ставити питання вчителеві, якщо не зрозумів матеріал під час пояснення.
Учень має право в коректній формі обстоювати свій погляд і свої переконання при обговоренні різних спірних і неоднозначних питань.

ПОВЕДІНКА УЧНІВ ДО ПОЧАТКУ, НА ПЕРЕРВАХ І ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ УРОКІВ


Під час перерви учень зобов'язаний: - підтримувати чистоту і порядок на своєму робочому місці; - вийти з класу, якщо попросить вчитель; - підкорятися вимогам чергового вчителя по поверху.
Під час перерв забороняється бігати по сходах, поблизу віконних отворів і в інших місцях, не пристосованих для ігор.
Під час перерв забороняється штовхати один одного, кидатися предметами і застосовувати фізичну силу.
У школі забороняється тютюнопаління.
Категорично не можна самовільно розкривати вікна, сидіти на підвіконнях.


Методична скарбничка виховної роботи



2. Основні орієнтири (методика) http://www.calameo.com/read/0045529815003dc4b55e2?trackersource=library

3. Основні орієнтири http://ru.calameo.com/books/0045529810600c9e5b7d5

4. Просоціальна поведінка  http://www.calameo.com/read/00455298125c13cd3c434?trackersource=library

5. Модель класу ( класного керівника) http://www.calameo.com/read/0045529817f312bceafd8?trackersource=library


Виховні проекти учнівських колективів основної та старшої школи

 НВК №7

Клас
Назва проекту
5-А
«Через гармонію особистості до гармонії Всесвіту»
5-Б
«Крізь тисячі світів я йду до себе»
5-В
«Я – ми – родина – Україна»
6-А
«Ми – діти твої, Україно»
6-Б
«Життя в гармонії»
6-В
«Щаслива дитина – щаслива країна»
7-А
«Ми – майбутнє України»
7-Б
«Промінці надії»
7-В
«Особистість дитини – безмежний Всесвіт»
7-Г
«Від «Вулика ідей» до життєвої компетентності особистості»
8-А
«Формування ціннісних орієнтирів у школярів»
8-Б
«Формування здорового способу життя в середовищі школярів»
8-В
«Здорова дитина – здорова нація»
9-А
«Я – успішний громадянин України»
9-Б
«Я – патріот своєї Батьківщини»
9-В
«Безпечна школа – школа без насилля»
10-А
«Школа, клас та енергозбереження»
10-Б
«Клас як осередок здорового способу життя»
11-А
«Я і великий світ»
11-Б
«Формування життєвих компетенцій шляхом всебічного розвитку»


Виховні проекти учнівських колективів початкової школи НВК №7
Клас
Назва проекту
1-А
«Ми – маленькі громадяни своєї Батьківщини»
1-Б
«Ми – Українці»
1-В
«Ми – нація єдина, ми – діти твої, Україно»
1-Г
«Моя країна – Україна»
2-А
«У нас одна Батьківщина – наша рідна Україна»
2-Б
«Моя мала Батьківщина»
2-В
«Збережемо нашу планету»
2-Г
«Я – ми – родина – Україна»
3-А
«Я – українець, і я цим пишаюсь»
3-Б
«Я – громадянин України й пишаюсь цим»
3-В
«Вчимося бути добрими людьми»
3-Г
«Рідна земля – мов колиска золота»
3-Д
«Усе моє, все зветься Україна»
4-А
«Україна – моя Батьківщина»
«Здорова дитина – здорова нація»
4-Б
«Що для мене Україна?»
4-В
«О земле рідна, Україно! У світі кращої нема»
«Через здоровя – до гармонії світу»
4-Г
«Я – частина Всесвіту і своєї держави»


План реалізації виховного проекту НВК № 7
«Крок за кроком до життєвої компетентності»
Компетентність
Міні-проекти
Назва заходу
Класи
Терміни
виконання
Результат


Комунікативна компетентність






«Учнівська Республіка»


«Найчистіший та найохайніший клас»





5-11
впродовж року
моніторинг чистоти класів, ведення рейтингу чистоти, нагородження класу-переможця

«Клас року»
впродовж року
залучення учнів до участі у різних шкільних та позашкільних заходах, нагородження класу-переможця

«Школа лідерів»
впродовж року
заняття-тренінги для учасників самоврядування


«Добрик крокує планетою»

Гра «Наші добринки»
1
впродовж року
створення портрету Добрика
Гра «Колосок»
2
впродовж року
заповнення колоска зернятками добра
Гра «Флотилія добра»
3
впродовж року
створення вітрильника своєї подорожі
Гра «Добрик крокує планетою в м. Хмельницькому»
4
впродовж року
наповнення добрими справами сумок «Історична»,«Культурна», «Екологічна»


Готовність до безперервної освіти


«Міцні знання – гарант успіху»
олімпіади
3-4
жовтень-грудень
консультації
5-11
конкурси
1-4
впродовж року
консультації
5-11

МАН
9-11
грудень-січень
консультації та написання творчої роботи



Професійно-трудова компетентність



«Крокую до майбутньог»
«Ти і твоя майбутня професія»
9-11
березень-квітень
оформлення стенду, участь у конкурсах малюнків і проектів
«Калейдоскоп професій"
1-4
березень
виставка малюнків
«Профорієнтаційний місячник»
9,11
квітень-травень
зустріч з представниками ВНЗ, відвідування ярмарок професій, екскурсії до МНВК
«Витоки професій»
5-11
квітень-травень
екскурсії до ВНЗ міста, підприємства тощо
«Ярмарок професій»
8-11
травень
виставка-театралізація


Громадянська  компетентність


«Майбутнє України»
«Майбутнє Батьківщини в наших руках»
1-11
вересень
єдиний урок
«Підтримай героя»

1-11
жовтень
шкільний благодійний ярмарок, концерт у військовому госпіталі, благодійна допомога
«Сила нескоренних»
1-11
впродовж року
виставка-експозиція, пошукова робота (збір матеріалів до шкільного музею)
«Лист солдату»
3-11
грудень
написання листів-подяк, малюнків, виготовлення сувенірів
«Малюнок для воїна»
1-4
січень
виготовлення листівок, малюнків
«Революція гідності»
5-11
листопад
оформлення стенду, випуск стінгазет, фотогалерея
«Я – волонтер»
5-9
лютий
шкільна пропагандистська акція
«Макулатуринг»
1-11
жовтень, квітень
збір макулатури
«Свято довкола до нас іде Микола»
1-11
грудень
акція для дітей сиріт
«Тепло наших сердець»
7-11
впродовж року
акція-агітація,
9-10

майстер-класи у дитячому будинку
«Тиждень екології»
5-11
квітень
інтерактивні заняття з елементами тренінгу
1-4
квітень
свято «Екологічний калейдоскоп»
Військово-патріотична гра «Джура»
8-10
травень
виступ команди на грі



Здоров’язберігаюча компетентність


«Рівний рівному – попередження шкідливих звичок»
«Моє здоровя»
1-4
вересень
оформлення стенду
«Хороші та погані звички»
4
лютий
підготовка вистави учнями 4 класів для учнів 1-3 класів
«СНІД – хвороба ХХІ століття»
9-11
грудень
оформлення стенду, виготовлення буклетів
«Місячник здорового способу життя»
1-11
березень-квітень
єдиний урок
1-4
березень-квітень
конкурс малюнків
5-8
березень-квітень
змагання

«Молодь обирає здоровя»
9-11
березень
участь у міському конкурсі



Духовно-етична компетентність

«Школа гуманізму»
«Толенрантність стосунків – основа свободи»
10-11
листопад-грудень
оформлення стенду та виготовлення стінгазет
«Твори добро, бо ти людина»
1-4
лютий
збір речей для дитячого будинку
«Світ без насильства»
1-11
січень
єдиний урок
«Мої життєві цінності»
9-11
лютий
тренінг, виготовлення карти цінностей
«Тиждень культури та моральності»
1-4
травень
конкурс малюнків
5-8
травень
свято
10-11
травень
проведення занять учнями старшої школи


Сімейно-побутова компетентність



«Щаслива
7-я»
«Гортаємо ми, мов сторінки життя альбом фотографій старих»
1-11
вересень-жовтень
шкільна фотовиставка та виставка малюнків до 30-річчя школи

«Шануй батька свого й матір свою»
1-4
листопад, травень
створення родинного дерева
5-11
листопад, травень
створення презентації «Моя родина»
«Законодавство про захист сімї»
9-11
жовтень, грудень
оформлення стенду, участь у брейн-ринзі
«Родинна книга класу»
1-11
протягом року
ведення літопису класу




Теорія до моделі випускника
Початок XXI століття означений складним пошуком нової філософії виховання та навчання дітей і юнацтва. Її стрижень — розвивальна життєтворча домінанта; виховання відповідальної особистості, яка здатна до саморозвитку, самостійно, незалежно будувати свою долю, стосунки зі світом, реалізувати життєве призначення через власний вибір.
Щоб мати можливість знайти своє місце в житті, учень сучасної школи повинен володіти певними якостями:
·                гнучко адаптуватися у мінливих життєвих ситуаціях;
·                самостійно та критично мислити;
·                уміти бачити та формувати проблему (в особистому та професійному плані), знаходити шляхи раціонального її вирішення;
·                усвідомлювати, де і яким чином здобуті знання можуть бути використані в оточуючій його дійсності;
·                бути здатним генерувати нові ідеї, творчо мислити;
·                грамотно працювати з інформацією (вміти збирати потрібні факти, аналізувати їх, висувати гіпотези вирішення проблем, робити необхідні узагальнення, зіставлення з аналогічними або альтернативними варіантами розв’язання, встановлювати статистичні закономірності, робити аргументовані висновки, використовувати їх для вирішення нових проблем);
·                бути комунікабельним, контактним у різних соціальних групах, уміти працювати в колективі, у різних галузях, різних ситуаціях, легко запобігати та вміти виходити з будь-яких конфліктних ситуацій;
·                вміти самостійно працювати над розвитком особистої моральності, інтелекту, культурного рівня.
Статус людини в суспільстві залежить від неї самої. Швидкоплинність соціального прогресу, динамічних змін викликає необхідність постійної роботи над собою, розвиток життєвої компетентності, посилення відповідальності молодої людини за своє майбутнє, за можливість досягнення життєвого успіху.
Випускник школи має володіти необхідними йому у житті компетентностями, а саме - комунікативною, готовністю до безперервної освіти, професійно-трудовою, громадянською, здоров’язберігаючою, духовно-етичною, сімейно-побутовою.
Комунікативна компетентність
Знання та вміння, які забезпе­чують об'єктивне сприйняття ото­чуючих, знаходження адекватно­го стилю й тону спілкування, здібність емоційно відгукуватися на переживання інших людей, враховувати особливості особис­тості та психологічного стану співрозмовника.
Розвиток рефлекси (самоусві­домлення, самоаналізу) своїх комунікативних можливостей, по­зиції в спілкуванні. Вміння будува­ти стосунки з урахуванням особ­ливостей інших людей. Вміння ак­тивного слухання, вільного воло­діння своєю мовою та немовними засобами спілкування.
Готовність до безперервної освіти
Щоб бути готовим до подаль­шого продовження освіти й само­освіти, випускник повинен мати уявлення про:
·               основні навчальні дисциплі­ни, потрібні для подальшого продовження освіти в обраній  про­фесійній галузі;
·               головні соціальні функції освіти; систему безперервної ос­віти;
·               характер впливу освіти і взаємодії освіти з іншими галузя­ми суспільного життя;
·               освітні можливості навчаль­них закладів міста, інших облас­тей України.
Випускник повинен мати пев­ний комплекс засобів, що дозво­лять йому стати суб'єктом проце­су освіти (самоосвіти):
·               обирати сферу освітньої діяльності відповідно до своїх інте­ресів та нахилів;
·               володіти структурою пізна­вальної діяльності: визначати мету і проектувати освітню діяльність;
·               використовувати її різні форми і за­соби; оцінювати результати відпо­відно до поставленої мети;
·               знаходити вирішення пізна­вального завдання в нестан­дартній ситуації, використовувати теоретичні знання на практиці, в конкретних життєвих умовах.
Професійно-трудова компетентність
Випускник повинен мати уяв­лення:
·               про світ сучасних професій, особливості різних видів трудової діяльності; про вимоги тих чи інших професій до людини; уяв­лення про свої можливості в ово­лодінні цими видами професійної діяльності;
·               про загальну ситуацію на ринку праці, тенденції щодо тру­дової зайнятості, перспективи роз­витку основних промислових, об­слуговуючих видів діяльності в державі, регіоні, місті;
·               про труднощі професійної адаптації, найбільш раціональні тактики поведінки на цьому етапі життєвого шляху.
·               повинен володіти засобами своєї професійно-трудо­вої діяльності;
·               вміти визначати найбільш ефективну лінію поведінки в період професійного навчання, пошуку ро­боти, закріплення на робочому місці;
·               володіти певним досвідом практичної професійно-трудової діяльності; засобами самообслу­говування;
·               вміти самостійно користува­тися інформаційно-довідковою літературою з питань професійно­го самовизначення.
Громадянська  компетентність
Соціально-політична, правова компетентність випускника є осно­вою його активної громадянської позиції, здатності до свідомої самореалізації в суспільно-по­літичному житті. Для цього випус­книку необхідно:
·               знати основні положення Конституції, мати уявлення про політичну структуру сучасної дер­жави і державної влади;
·               володіти інформацією про основні політичні партії, що діють у державі, їхні програми, позиції лідерів;
·               знати закони, які регламен­тують участь громадян у різних формах суспільно-політичної ді­яльності, проведенні та участі у виборах;
·               мати уявлення про основні міжнародні суспільно-політичні організації, їх місцезнаходження, напрямки діяльності, засоби звер­тання приватних осіб у ці органи.
Здоров’язберігаюча компетентність 
Випускник повинен усвідомлювати свої психофізіологічні особливості, будувати свою поведінку:
·               відповідно до своєї психо­фізіологічної природи (темпера­менту, природних властивостей);
·               для забезпечення, збере­ження та зміцнення здоров'я, фі­зичного стану і досконалості сво­го зовнішнього виду;
·               для підвищення фізичної, трудової активності, творчої енергії.
·               інтелектуальна зрілість (розви­ток пізнавальних процесів, інте­ресів; аналітичність та критичність розуму).
Духовно-етична компетентність
Випускник  повинен втілювати в собі:
·               високу духовність, при­єднання до системи загально­людських моральних цінностей;
·               принциповість і незалежність вільної особистості в гармонії з гуманістичною толерантністю та ви­хованістю;
·               моральну чутливість, уміння спілкуватися;
·               сформованість естетичного смаку;
·               сформованість необхідної самодисципліни (працелюбність, організованість, терпіння), само­контролю, самокритичності.
Випускник повинен уміти:
·               оцінювати явища навколиш­нього життя, свою поведінку і по­ведінку інших з глибоких морально-гуманістичних позицій, відчут­тя краси та міри;
·               володіти засобами само­ствердження своєї людської до­сконалості;
·               володіти культурними засо­бами захисту себе від несправед­ливості.

Сімейно-побутова компетентність
Випускники повинні мати уяв­лення про:
·               сутність дорослої людини (громадянська зрілість, моральна цілісність та особливості ролевої поведінки, пов'язаної зі статтю);
·               сутність сім’ї (соціальні функції сім'ї та перспективи її розвитку, етичні та правові аспекти сімейно­го життя; фізіолого-гігієнічні осно­ви сімейного життя; труднощі ста­новлення сім'ї;
·               функції батьківські.
Випускники повинні вміти:
·               об'єктивно оцінювати себе, контролювати свої вчинки;
·               будувати взаємини з людь­ми на основі партнерства, володі­ти основами культури поведінки в побуті;
·               володіти певними госпо­дарсько-економічними навичками.








Немає коментарів:

Дописати коментар